reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
zina veličková

zina veličková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

špagety sú ku kečupu najlepšia príloha, pretože vôbec nezatienia jeho znamenitú chuť Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenájednoruké zápiskykatastrofy životaprahaNESÚKROMNÉZARADENé

reklama

NESÚKROMNÉ

Darujem za odvoz

zina veličková

Darujem za odvoz

Chystáme sa s mamou rekonštruovať byt. Vyberáme dlažbu a kachličky, hrabeme sa vo vzorkovníkoch, vymýšľame si byt.Celé to vonia novotou, vonia to túžbou mať celkom nový život, čistučký a krásny.

  • 21. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 500x
  • 7
Emoušns

zina veličková

Emoušns

Presídlila som sa. Cestou do Prahy vidím pri ceste na nejakej lúke alebo poli alebo čo už to je, kŕdeľ labutí. V kalužiach pátrajú zobákmi. Nechápem, prečo je toľko labutí pri dialnici. Čo tam asi robia? Myslia si, že je to nejaké jazero? Alebo sú len zmätené z toho, že jar neprichádza a neprichádza? Nevedia, kam sa podieť, nikde nie je ani kúsok tepla, nepoznajú zimnú krajinu?

  • 2. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 950x
  • 7
Pravidlá

zina veličková

Pravidlá

Pohltil ma vír internetových dámskych magazínov (tak veľmi ma pohltil a ohlúpol, že som dosť dlhú chvíľu uvažovala, či sa vír píše s týmto i alebo s tým druhým). Zina ma písať bakalárku, poviem vám pravdu. Už je chýba len jedna A4, potrebuje očíslovať strany a napísať si na titulnú stranu názov a číslo študijného odboru. Roboty asi tak na hodinu. Ale urobila to Zina? Jasné, že nie. Radšej si číta zaručené rady do života.

  • 6. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 253x
  • 9
Dievča a pes

zina veličková

Dievča a pes

Zina raz bola na veľmi nevydarenom rande s takým dychárom. Celé to bolo odsúdené do pekiel už od začiatku, pretože veď viete, aká je Zina, ona vlastne nikoho nechce, len vymýšľa. No a hlavne Zina vôbec vôbec nechce chodiť s dychármi, pretože majú tvrdé pery od trúbenia. Keď bude mať Zina frajera a ten frajer jej dá pusu na čelo, tak chce cítiť nehu a nie dostať otras mozgu. (to už hyperbolizujem, ale v mojej hlave to znie veľmi smiešne, myslí si Zina).Skrátka, šlo o to, že tento dychár sa jej na prvom rande opýtal, čo jej prvé napadne, keď sa povie láska. A Zina odpovedala toto: Pes. Dychár sa začudoval: Pes? A Zina povedala: Áno, pes.A to už bol v podstate koniec rande, Zina sa vo svojej hlave čudovala, prečo sa jej na prvom rande pýta také blbosti a dychár rozmýšľal, čo je to za divnú babu. No a obaja sa vo svojich hlavách rozhodli, že čo najrýchlejšie dopijú a odídu.

  • 15. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 177x
  • 20
Singláči

zina veličková

Singláči

Trochu si myslím, že existujú ľudia, čo majú byť sami. Akože navždy. To je vo vesmíre tak. Takisto ako existujú ľudia, v ktorých je zakorenené zlo a potom ešte druhí ľudia, ktorým to zlo nerobí dobre. Lenže tí ľudia, v ktorých je zlo zakorenené, za to nemôžu, je to tak vymyslené kvôli rovnováhe sveta. A teda ani tí, čo majú byť sami za to nemôžu. Tak to proste je. Problém je len v tom, že nikto nevie, čo on vlastne pre vesmír robí a čím udržuje rovnováhu, takže nikto ani len netuší, či má v sebe zlo alebo nie alebo či má byť sám alebo nie. A v tom je možno aj tá zábava. Že to celý život zisťujeme.A týmto ľuďom, čo majú byť sami, ja ich volám singláči, je vlastne samým dobre. Ibaže ľudstvo sa zariadilo tak, že je normálne aby nikto nebol sám. Preto si trochu myslím, že je ľahšie prísť na to, že je vo vás zakorenené zlo ako na to, že ste singláč. Ale ja som na to proste prišla. Som singláčka. A prišla som na to vo svojich dvadsiatichtroch rokoch, takže by ma celkom zaujímalo, čo mám asi tak v mojom živote ešte robiť?, myslí si Zina, keď kráča po ulici.(Na Zine ma najviac baví, ako dokáže uveriť hociakej hlúposti, čo si o sebe vymyslí. -viď. vakuola)

  • 26. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 183x
  • 8
reklama
Nebudem vianočná kométa!

zina veličková

Nebudem vianočná kométa!

V predvečer štedrého večera nebudem ani trochu originálna, keď napíšem, že ma to totálne deprimuje. Že sa necítim ani trochu dobre a že ma asi porazí.Chcem sa niekam schovať.  Predstavujem si to takto: celá budem taká maličká, že sa mi svet, ktorý potrebujem, schová pod čajovú šálku. Mám tam takú malú izbičku, príbytok, domček alebo niečo. Mám tam hojdacie kreslo, posteľ, stolík, skriňu, knihy, maliarsky stojan, teplo, všetko. Stropom môjho príbytku je dno čakovej šálky. V tom strope je taký otvor, aký býva na sporiacich prasiatkach. Je uzavretý a otvoriť ho viem len ja. Nie je tam žiadny mechanizmus, stačí len myšlienka. Ten otvor je taký, že čokoľvek z normálneho sveta cezeň prejde, zmenší sa na veľkosť akú potrebujem vnútri šálky. Aj ja sa môžem zmenšovať alebo zväčšovať podľa toho, či chcem byť v skrýši alebo na svete. Jasné, že o tej šálke nikomu nepoviem. Keď budem mať frajera, ani jemu o nej nepoviem, lebo nič nie je trvalé a ja nechcem, aby som potom vnútri šálky mala nepekné spomienky.

  • 23. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 415x
  • 8
Pravda o 25. novembri

zina veličková

Pravda o 25. novembri

Zina sa niekedy na jar, asi v apríli alebo tak, na tento konkrétny dátum úplne upäla. Súviselo to trochu s neuveriteľným smútkom, pocitom totálneho poníženia a terapeutickými schopnosťami Zininej mamy. Zinina mama vie totiž všetko na svete.

  • 21. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 783x
  • 15
Smutnenka

zina veličková

Smutnenka

Nemáte niekedy smutné dni? Nieže normálne smutné dni, ale také tie smutné dni, že vlastne ani neviete, čo sa deje? Sedím na posteli a nechce sa mi ani pohnúť. Nieže pohnúť sa niekam preč, odísť do školy alebo čo, proste pohnúť sa v zmysle, že si chcem len poškriabať hlavu. Ale nie. Nejde to. A potom sa zamyslíte nad tým, čo vám vlastne je a zistíte, že nič. (Zina sedela na posteli a uvažovala takto nejak: Zina, veď čo tebe vlastne je? Máš kde bývať, máš čo jesť, nie si úplne na mizine, máš kopec kamošov, v škole to ide, frajera nemáš, ale veď to ani nechceš, lebo si vakuola, tak čo ti je? Čo ti je, Zina?)

  • 3. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 089x
  • 22
Som vakuola

zina veličková

Som vakuola

Byť vakuola je to najľahšie na svete. Ak máte čas a neviete, čo so životom. A hlavne vtedy, keď si myslíte, že už ani nemáte šancu byť ničím iným. (A ak nemáš štyridsať a nesedíš doma, zatiaľčo všetci tvoji známi majú normálny život s deťmi a so všetkým, povedala Zinina mama, ktorá teda naozaj vie, ako to na svete chodí.)

  • 31. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 061x
  • 10
O mojom budúcom manželovi

zina veličková

O mojom budúcom manželovi

Keď som bola malé decko, mama mi hovorila o tom, že každý na svete má toho svojho pravého, ktorého raz nájde a budú spolu navždy. A mne sa to vtedy zdalo hrozne nepravdepodobné, pretože veď na svete je toľko veľa ľudí a všetci sú všade, tak musia určite existovať aj takí, čo si proste nikoho nenájdu. No a tak som sa v tom útlom veku nejako, nieže rozhodla, ale proste som si tak uvedomila, že ja budem asi z tých, čo sú sami. Ale nebolo mi z toho smutno, brala som to ako holý fakt. Teraz sa s tým musím znova zmierovať.  (Ešte je trochu možné, že Zina neverila svojej mame preto, že v tej dobe Zinin otec s nimi dávno nežil a mama sa o Zinu a jej brata starala sama. Ako by jej Zina mohla uveriť, že každý má na svete svoju večnú lásku?)

  • 17. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 151x
  • 23
reklama
V inom vesmíre

zina veličková

V inom vesmíre

Napíšem o tom, ako smiešne sa mi niekedy zdá, že žijem. O tom, že sa sem tam cítim ako v inom vesmíre. Mám presne dva príklady, na ktorých sa celkom bavím. Vy sa možno nebudete. A sú to úplné banálnosti, ako vlastne všetko, čo sa deje.

  • 15. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 401x
  • 4
Rozprávka o 25. novembri

zina veličková

Rozprávka o 25. novembri

25. novembra bude piatok. Prídem do rodného mesta a pomaly pôjdem domov. Pešo cez centrum. Bude už tma a trochu zima, ale mne to nebude vadiť, lebo vtedy už budem mať nový kabát s kapucňou. Z úst mi bude vychádzať para a bude trochu snežiť.

  • 8. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 235x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu