reklama

Jsem tady správně? (1. časť: Bývanie)

Pvého októbra som dorazila do Prahy. Mala som najťažší ruksak v histórii ruksakov, plný oblečenia (lebo som v Prahe! musím o seba dbať!), plný topánok (opätky, Zina, chápeš?! O p ä t k y ! ! !), plný kozmetiky, plus jeden plastový pohár 0,5 litra, dve ceruzky 6B, zápisníček, do ktorého si píšem sny, druhý, do ktorého si píšem srandy a zošitok, do ktorého píšem listy osemdesiatročnej Zine. Vystúpila som z kamarátovho auta a... a čo? Nie je to ešte rok, ale takmer by sa to dalo tak brať, pretože som tu už zažila všetky ročné obdobia (niektoré aj viackrát). Keď som maturovala a slávnostne ma vzali na bratislavskú výšku, bola som totálne nadšená, mala som tajný sen odísť niekedy do Prahy. Zdalo sa mi to úplne nemožné a dúhové a vesmírne. A teraz som tu a ... a čo?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Keď som dorazila do Prahy, nevedela som, kde budem bývať, z čoho budem žiť, ako budem študovať a čo sa bude všetko diať. Celé to bolo nové a zaujímavé a svieže a ja som sa cítila ako najodvážnejšia žena sveta, čo prišla do veľkého mesta s ruksakom na chrbte (to, že ten ruksak som ledva zdvihla zo zeme asi nemusím spomínať). Cítila som, že mi tu bude dobre a všetko výjde a bude to výborné. A nájdem si tu frajera, lebo toto je veľké mesto, tu určite niekto bude, niekto z koho odpadnem, kto odpadne zo mňa a bude to najväčšia láska vesmírna a bude to nádhera! Dohovorím sa, lebo som Slovenka a tu mi bude každý rozumieť a preto si nájdem rýchlo aj prácu a preto a preto...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Niekedy sa veci vyriešia ľahko. Veľmi ľahko. Prvé tri dni som bývala u kamaráta a zháňala si byt. Izbu v byte. Posteľ v izbe v byte, bolo mi jedno s kým. No, nebolo, ale keď takmer nikoho nepoznáš, tak to proste prehryzieš. Dáš to. S cudzím človekom na manželskej posteli, no a? No a?
Ale po troch dňoch mi na študijnom povedali, že majú ešte voľné miesto na koleji, je to v Prahe 1, to máte do školy 10 minút peši, to máte výborné. A aj som to mala výborné. Žiadny problém.
Ubytovali ma s nejakou Češkou, čo má 19, v pohode, má poriadok, ide to, rýchlo sa nasťahuj, Zina, no a čo, že ona má lepšiu posteľ, to je normálne, bola tam skôr, no a čo, že má všade veci, to si uprace, keď si všimne, že si prišla, no a čo, že si to neupratala, ba čo viac, dáva si veci na tvoj stôl, na tvoju posteľ, do tvojich políc, no a čo, to dáš, Zina, hlavne, že máš kde bývať, no a čo, že dupe ako slon a všetkým trieska a kričí a stále sa rozpráva sama so sebou úplne nahlas o šestej ráno, no a čo, že jej budík zvoní každé tri minúty hodinu vkuse, kým nevstane, no a čo, že vždy, keď prídeš z roboty, leží v posteli, pozerá stupídne seriály a vedľa seba má dopitú fľašu vína no a čo, no a čo...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

(to s tým vínom je divné, to nie je no a čo... ale každého jeho vec, Zina, nestaraj sa, veď aj ty chodíš do krčmy... áno, chodíš, ale nepiješ si sama doma pri telke! nie, Zina, nechaj tak, to je jedno, buď rada, že máš posteľ, izbu, v centre, Praha 1, to máš do školy 10 minút, aj menej, to je okej.... no a čo)

Ale je to predsa v centre, Zina, všade chodíš peši, je ti dobre, niekedy odchádza na víkend domov, potom sa síce vráti a rozpráva ti historky, čo ťa nezaujímajú, ústa sa jej nezavrú tri hodiny, NO A čO!

- Aneta, ako ďaleko je Kladno od Prahy?
- Hele takle, já tam jednou byla... s taťkou a mamkou... jo a ségra, ta tam byla taky... v restauraci... já si dala řízek a brambory, taťka si dal svíčkovou... ta byla dobrá.... mamka... no a ségra! Pak jsme vypili dvě lahve vína, já byla ožralá!... Hele a to muzeum tam... (a čas ide a ide a už je to monológ na pol hodinu a ja už viem, čo mal taťka oblečené a mamka oblečené a Anete sa ulomil podpatek, ježišmária!).... ježíííš, já pitomá, to vlastně bylo v Moste, já ti Daši, fakt nevim, kde je Kladno! Hele, ale zavolám taťkovi... jó, on to bude znát... on ví všechno.... Haló, tati, to jsem já, no, jo, jasně........
Zina si vraví: ty jedna hlupaňa! ty najsprostejšia žena svete, prečo? prečo si sa jej na to pýtala?!

A Zina dáva Anete najavo, že to s tým budíkom nie je úplne v poriadku, že nechce mať na svojom písacom stole jej špinavé spodné prádlo a že nie je úplne vhodné doviesť si kamošku na návštevu o pol ôsmej ráno, keď Zina ešte spí, ale nič nič nič...

Vyvrcholilo to 5. júna 2013 (takzvaný červen) o 06:21, keď sa Aneta konečne po siedmom zvonení jej výborného budíka rozhodla vstať, posadila sa na posteli a začala mlieť: Ježíííííš, mne se nechce, ach boooooože....
A Zina sa posadila na posteli, sedela v pravom uhle a s úplným angličanským pokojom povedala:
Aneta, ty si .... (veľmi vulgárne slovo označujúce aj ženský pohlavný orgán začínajúce na p...)? Alebo ako si to mám vysvetliť?
(Aneta neodpovedá)
To si snáď robíš srandu! Najprv ma zobudí tvoj debilný budík, ktorý tu zvoní od šiestej každé tri minúty, lebo ty nie si schopná vstať a potom sa ešte aj úplne nahlas rozprávaš sama so sebou? Ty si si ešte stále nevšimla, že tu nebývaš sama?
(Aneta neodpovedá)
Ale ak mi do týždňa prinesieš potvrdenie, že si mentálne postihnutá, tak ti odpúšťam!
Aneta odpovie: Mám to chápat tak, že se mnou příští rok nebudeš bydlet?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No, to teda nebudem! N E B U D E M !!!

A potom Aneta volá zase s taťkou a do telefónu mu hovorí, ako jej tá zlá Slovenka povedala toto a toto.

To ja som tá Slovenka a toto je ešte nič. Toto je ešte úplné totálne vesmírne nič. Toto je len začiatok všetkého. Toto je len bývanie. Toto je ešte zábavné. A smiešne.

A viete čo? Je mi to jedno. Lebo: hľadám si byt. Byt. Izbu v byte. Posteľ v izbe v byte. Dám to. S cudzím človekom na manželskej posteli, no a? No a?

zina veličková

zina veličková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

špagety sú ku kečupu najlepšia príloha, pretože vôbec nezatienia jeho znamenitú chuť Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenájednoruké zápiskykatastrofy životaprahaNESÚKROMNÉZARADENé

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu