reklama

V inom vesmíre

Napíšem o tom, ako smiešne sa mi niekedy zdá, že žijem. O tom, že sa sem tam cítim ako v inom vesmíre. Mám presne dva príklady, na ktorých sa celkom bavím. Vy sa možno nebudete. A sú to úplné banálnosti, ako vlastne všetko, čo sa deje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

I. Ženy

16 rokov sme bývali v jednom meste, kde som mala zopár priateľov. Potom sme sa odsťahovali do iného mesta a tam to bolo iné, ale pre tento príbeh nepodstatné, pretože po šiestich rokoch sme sa nasťahovali naspäť do mesta pôvodného. Do mesta môjho narodenia k mojim pár priateľom. A bolo to ako zvítanie po rokoch samoty, prišla som do krčmy a tam sedeli tí istí ľudia, dokonca mám pocit, že na tých istých miestach, ako keď som odišla. Všetci moji priatelia ma vítali a začali sa podivné večerné výlety a podivné stretnutia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A stalo sa to, že si Zina našla úplne nových priateľov. Pretože tí starí, tí jej, sa stali inými ľuďmi. Jej najlepšie kamarátky sa menili úplne inak ako ona a keď sa teraz stretnú, tak je to akoby boli každá v inom vesmíre, alebo ak nie, tak aspoň na opačných koncoch jedného rozsiahleho vesmíru.

Uvediem na príklade: Prišla za mnou kamarátka Hanka, ktorá býva v hlavnom meste kúsok odo mňa a študuje u nás na škole. Urobila si výlet k nám, nemali sme nejaké extra plány, tak sme šli len tak na pivo.
Sedíme, rozprávame sa a príde k nám Katka, druháKatka a Soňa. Katka, druháKatka a Soňa boli v dobe mojej mladosti, keď som mala 16 a menej, moje najlepšie kamarátky na svete, bola som s nimi nonstop a vedeli o mne všetko. Sem tam sme sa navzájom ozvali aj vtedy, keď som bola preč. Teraz sa skoro nemáme o čom baviť.
Prisadli si a len tak tam boli, ja som sa rozprávala s Hankou, ony spolu a jediná vec, o ktorú sme sa vlastne delili bol zapaľovač, lebo my sme mali a ony nie.
No a potom Hanka odišla po pivo a ja som si vypočula takýto rozhovor:
Katka: No, ja neviem, čo s ním mám robiť už.
Soňa: Toto musíš chlapovi hneď povedať, na začiatku mu to musíš vysvetliť...
druháKatka: Ja nechápem, ako ti to mohol urobiť.
Soňa: Kati, začni to hneď riešiť, lebo potom tú zatuchlinu už nikdy neostrániš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zina si myslela, že sa niečo vážne stalo, ježiši, Katku podviedol frajer? Alebo ju zbil? A ešte si Zina pomyslela toto: Fíha, Soňa, akú metaforu dala s tou zatuchlinou.

V skutočnosti šlo o toto: Katka si dala u frajera vyprať, vyvešala šaty na šnúry a odišla do práce. Katkin frajer chcel byť na ňu super a chcel, aby nemala toľko roboty a keď mal pocit, že to prádlo má už suché, dal ho dole zo šnúry a poskladal. Lenže prádlo ešte úplne suché nebolo. Katka prišla domov z roboty a našťastie túto katastrofu odhalila predtým, než sa stalo niečo vážne a vyvešala si to prádlo naspäť. A hneď potom vypukla v ich vzťahu najväčšia kríza na svete.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prepáčte, ak sa mi to zdá banálne. Ak sa mi zdá stupídne hnevať sa na niekoho, kto vám chcel vlastne pomôcť. Možno by som sa hnevala aj ja, keby sa aj mne už milión krát nestalo, že som si polomokré prádlo poskladala do skrine.

(Možno je to len tým, že ja by som rada mala frajera, ktorý by mal vôbec práčku:O) )

Zina sa v tej situácii cítila mimoriadne trápne. Cítila, že vesmír, na ktorého okraji stojí sa zväčšuje a zväčšuje.

II. Muž

V máji som spoznala jedného špeciálneho Fína. Volá sa Joonas, je krásny, mocný a úplne ako ja (miluje kečup, pivo, psy, nevie spať v dopravných prostriedkoch) a najlepšie na ňom je to, že má 19 rokov (no, teraz už má asi 20).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No, ale ako to v takýchto prípadoch býva, veľkej láske prišiel rýchly koniec, skorý koniec a Zina po štyroch prebdených nociach, kedy sa veľmi zlepšila nielen jej angličtina, ale aj jej fínština, odprevadila Joonasa na lietadlo.A potom si s Joonasom mailovali a smskovali a trochu aj volali. A Zina mala fínske mámenie a každému rozprávala len o Fínsku, o tom, že by tam najradšej odišla a tak. A nikto Zinu nechápal, lebo to, že je zmámená do mladíka Joonasa, si nechávala pre seba.(táto fáza trvala našťastie len týždeň)

No a tak sa stalo toto: moji spolužiaci hrali predstavenie, po ktorom sme všetci odišli na pivo. Ja, fínsky mámená a oni, rozjarení, že dobre odohrali. Začala zábava. Prišli ďalší a ďalší ľudia a medzi nimi aj jeden muž. No, je mi trochu smiešne hovoriť mu muž, tak poviem, že to bol Miro. Ja ho poznám z videnia, ale toto bolo prvýkrát, čo sme sa rozprávali.

Takže: sedíme pri stole, Miro mi priniesol pivo. A ja hovorím toto: Chcem ísť do Fínska. A Miro povie, že on tam so mnou pôjde. A ja sa spýtam kedy a on povie, že aj zajtra. Dobre, poďme.

Zine sa to zdá trochu divné, tento Miro... odišiel by s ňou do Fínska... Dobre, ale čo tam Miro bude robiť... Zina bude s Joonasom... a čo Miro?

No a potom zábava pokračuje a veľa ľudí je už opitých a ja poviem, že idem na intrák a Miro ide tiež, tak ideme spolu. No a ako sedíme v autobuse, Miro sa ku mne otočí a povie: Otázkou večera ostáva, či sa my dvaja spolu vyspíme.

Zina si trochu myslí, že zle počula. To čo sa jej tu pýta? Panebože.

Nevyspíme, odpoviem.

Potom už o tom nepadne ani slovo. Prídeme na intrák, ideme po schodoch, ja bývam na treťom, Miro na druhom a on sa ma na druhom kúsok od jeho dverí opýta toto: Tak čo, ideš teda? A ja sa pýtam toto: A ty nemáš náhodou frajerku? A on odpovie: Mám, no a?

Tak to už vôbec nie, opovedám, ale to už bežím hore schodmi.

Prejde nejaký čas. Zina fajčí na balkóne a príde tam jej spolužiak. Má nového spolubývajúceho. Volá sa Miro. Ten Miro? Hej, ten. Zina mu vyrozpráva o otázke toto májového večera, ktorú Miro vyslovil a smejú sa na tom. No a potom Zinin spolužiak povie, že aj Miro mu o tomto rozprával, ale že jeho verzia bola trochu iná. Aká? pýta sa Zina. No, že ťa skoro zbalil, ale potom mu svedomie povedalo, že veď má frajerku a tak sa s tebou rozlúčil a išiel spať. Zina sa smiala ako nikdy. To ja som bola jeho svedomie!, povedala.

A Miro kdesi vo svojom vesmíre verí, že on je ten dobrý, ktorý ma síce balil a síce sa so mnou chcel vyspať, ale nakoniec si uvedomil, že má frajerku a zachoval sa čestne.

A on vo svojom vesmíre, takisto ako ja v tom mojom, má určite pravdu.

zina veličková

zina veličková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

špagety sú ku kečupu najlepšia príloha, pretože vôbec nezatienia jeho znamenitú chuť Zoznam autorových rubrík:  Nezaradenájednoruké zápiskykatastrofy životaprahaNESÚKROMNÉZARADENé

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu